راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان
نوشته شده توسط : کنکور نویس

شغل معلمی و تمامی شغل هایی که به نحوی با دانش آموزان سروکار دارند، جزو شغل های پویا می باشند که لازم است افراد در این شغل ها به صورت مداوم در حال مطالعه و مهارت آموزی باشند. دوره های ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ارتقای سطح آموزشی معلمان، معاونان مدارس، مدیران مدرسه و ... برگزار می شود تا این افراد علاوه بر مدرک تحصیلی و علم پایه ای که دارند، در رابطه با مسائل روز و مورد نیاز جامعه نیز آموزش های لازم را ببیند.

برای شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان، لازم است که افراد از نحوه ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 1400 در سایت ال تی ام اس آگاه باشند و در زمان مشخص نسبت به ثبت نام در این دوره ها در سایت ltms.medu.ir اقدام کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی ثبت نام دوره های ضمن خدمت معمان ۱۴۰۰ پرداخته و راهنمای ورود به سایت التیمس را توضیح دهیم.

 

زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۰

دوره ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ارتقای سطح علمی، معلمان، تمامی کادرهای آموزشی مدارس و زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می گردد. این دوره ها در بازه های زمانی مختلفی برگزار می شود و تمامی افراد واجد شرایط می توانند نسبت به ثبت نام در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان اقدام کنند.

 

افرادی که قصد ثبت نام در این دوره ها را دارند، می بایست در زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 1400 به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را از طریق سایت التیمس انجام دهند.

 

با توجه به اینکه دوره های مختلف ضمن خدمت فرهنگیان در هر شهر به صورت متفاوت و در زمان های مختلفی برگزار می شود، به طور دقیق نمی توان زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۰ در هر شهر را ذکر کرد. فرهنگیانی که قصد ثبت نام در این دوره ها را دارند، می توانند پس از اطلاع رسانی های استانی به سایت مذکور مراجعه کنند و در زمان ثبت نام دوره ضمن خدمت فرهنگیان استان محل سکونت و یا محل شغل خود، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

در کنار دانشگاه های فرهنگیان که عهده دار امر آموزش در مسیر توانمندسازی معلمان می باشند، وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفیت آموزش و سطح عملی آموزگاران، دوره هایی را تحت عنوان “دوره ضمن خدمت” برگزار می نماید. این فرآیند که پس از استخدام فرهنگیان با همکاری مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام می پذیرد، مختص آموزش معاونین پرورشی، دبیران، مدیران، آموزگاران و همچنین هنرآموزان، در دستور کار مراجع مربوطه قرار گرفته است.

به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های مذکور، سامانه ای تحت عنوان “سامانه ضمن خدمت فرهنگیان” راه اندازی شده است که داوطلبان می توانند در مدت زمان مقرر با ورود به این سامانه، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی سامانه فوق، نحوه ورود به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.ثبت نام داوطلبان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان تنها از طریق سامانه مربوطه به آدرس ltms.medu.ir صورت می پذیرد.

معرفی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

همان طور که در بخش اول اشاره کردیم، آموزش فرهنگیان تنها به دوره تحصیل آن ها در دانشگاه محدود نمی شود، بلکه آن ها می بایست پس از جذب در آموزش و پرورش نیز دوره هایی را در راستای بالا بردن کیفیت روند آموزش دانش آموزان و حتی سطح عملی خود، پشت سر بگذارند.

سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir مختص انجام کلیه امور مرتبط با برگزاری دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از جمله ثبت نام متقاضیان طراحی شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این سامانه آن است که علاوه بر فرهنگیان شاغل در مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی نیز می توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور، در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت نمایند.

راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

تمامی پرسنل اداری و آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی می توانند با مراجعه به سامانه ltms.medu.ir و وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ایجاد حساب کاربری خود اقدام نموده و به تکمیل مراحل نام نویسی خود در دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نظر بپردازند. برای این منظور می توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید.

پس از ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir، با صفحه زیر رو به رو می شوید که دارای سه بخش کلی “ثبت نام متقاضیان مدرسی”، “ورود به بخش مدیریت” و “ثبت نام کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی” می باشد.سقف ساعت ضمن خدمت فرهنگیان
یکی از متداول ترین سوالاتی که فرهنگیان گرانقدر در تماس با مجموعه مشاورین صدای مشاوران مطرح می گردد، درباره سقف ساعت ضمن خدمت فرهنگیان، بوده است. این که در سال چند ساعت ضمن خدمت نیاز است؟ پاسخ این است که حداقل زمان سالانه دوره های ضمن خدمت برای کلیه فرهنگیان 40 ساعت است. همچنین حداکثر زمان مجاز برای دوره های ضمن خدمت، 200 ساعت از فروردین تا پایان اسفند ماه آن سال می باشد.
در صورتی که به هر دلیلی نتوانید 40 ساعت از دوره های ضمن خدمت را در یک سال بگذرانید، نمره کامل ارزشیابی آن سال را نخواهید گرفت و رتبه و طبقه بندی خوبی به دست نمی آورید. همچنین امسال گذراندن این دوره ها تاثیر زیادی در افزایش حقوق ها داشته است و عدم شرکت در این دوره ها ممکن است باعث مشکل برای حکم کارگزینی شود.
ضمن خدمت فرهنگیان غیر دولتی -غیر انتفاعی
دبیران و معلمان در مدارس غیر دولتی (غیر انتفاعی) در سایت حساب کاربری ندارند. برای شرکت در دوره های ضمن خدمت باید در سایت ثبت نام نمایند. پس ابتدا باید در سایت حساب کاربری خود را همراه با مشخصات دقیق و کامل ایجاد نمایند. بعد از ثبت نام اولیه و دریافت کد کاربری و رمز عبور می توانند به عنوان فراگیر وارد پنل مربوط به خود شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند. فراموش نکنید که برای شرکت در دوره های متناسب با شرایط هر مدرس باید پس از ثبت اولیه منتظر تایید از طرف مدرسه غیر دولتی (محل تدریس) ایشان باشند.
نحوه‌ بروزرسانی ابلاغ‌ها ، احکام و سایر مشخصات در سامانه ltms به صورت زیر است:
انتخاب ارتباط با مرکز پشتیبانی از گزین ه‌های سمت راست
درخواست جدید
از شرکت پشتیبان سامانه
انتخاب درخواست مورد نظر
ثبت اطلاعات
ltms.medu.ir
نحوه ثبت نام ltms.medu.ir سایت ضمن خدمت فرهنگیان در این مقاله ارائه داده شده است. داوطلبان، (عوامل اجرایی مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی) برای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ، باید به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان  LTMS به صورت گام به گام به صورت زیر است:
در ابتدا به ltms.medu.ir سامانه ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نمایید.
پس از ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ، بر روی گزینه "ثبت نام متقاضیان مدرسی" کلیک نمایید.
پس از مطالعه ضوابط و شرایط، بر روی گزینه "مطالب فوق را مطالعه کردم و مایل به ثبت نام می باشم " کلیک کنید.
دستگاه، استان و منطقه مورد تقاضای خود را برای تدریس انتخاب کنید و بر روی گزینه "تایید و ادامه" کلیک نمایید.
در گام بعدی، فرم "اطلاعات فردی" ، "مدرک تحصیلی" ، "سهمیه ایثارگری" ، "مهارت در فن آوری اطلاعات"و  و ... را تکمیل نمایید.
پس از تکمیل تمامی اطلاعات، بر روی گزینه "ثبت اطلاعات" کلیک نمایید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: